Oznaczenia robót drogowych

0
946
bariery drogowe

Zarówno ze strony zarządców, samorządów, właścicieli prywatnych dróg, czy ich użytkowników, czyli na przykład rowerzystów, kierowców, czy to pieszych, bardzo istotne jest to, kto może decydować oraz wykonywać oznaczenie robót drogowych. Przede wszystkim jest to gwarancja, że działanie to przebiegnie i zostanie zrobione prawidłowo, właściwie. Dobrze byłoby, gdy wykonanie było z możliwością wyszukania różnego rodzaju alternatywnych, innych sposobów na przejście oraz przejazd. Lecz najważniejsze jest uwzględnienie zapewnienia bezpieczeństwa.

Jeżeli chodzi o roboty budowlane w obszarze pasa ruchu, na przykład ocieplania budynków lub odmalowania elewacji, koniecznym elementem jest to, aby uzyskać zgodę zarządcy drogi oraz opłacić zajęcie pasa. Może to wykonać właściciel domu lub, co się rzadziej zdarza, firma, która będzie wykonawcą. W skład ich obowiązków będzie należało odpowiednie, właściwe oznakowanie na czas, kiedy będą trwały roboty drogowe, szczególnie niebezpiecznych miejsc, zgadzające się z wymaganiami prawnymi, a także projektem. Kolejnymi obowiązkami będą zakup albo wypożyczenie znaków oraz innych urządzeń, które są niezbędne dla bezpiecznego ruchu, czyli między innymi pachołki, barierki, ich montaż i demontaż. Bariera na drogę jest bardzo ważnym elementem oznaczenia robót drogowych, aby było bezpiecznie na drodze.

Jak poprawnie powinny być oznaczone roboty drogowe?

Na terenie robót, krawędź jezdni powinno się wyznaczać za pomocą kierujących tablic. Tak samo sprawa ta ma się dla oznaczania zmiany toru jazdy z aktywnym oznakowaniem, czyli tak zwaną falą świetlną oraz poziomym oznakowaniem. Do wygrodzenia strefy robót drogowych stosujemy zarówno tablice prowadzące, jak i również zapory drogowe.

Wygrodzenia w poprzek jezdni za pomocą tablic, które prowadzą od strony najazdu, koniecznie muszą być wyposażone w żółtej barwy światła ostrzegawcze. Inaczej sprawa ma się przy zamknięciach dróg, ponieważ wówczas muszą być one czerwonego koloru. Krawędź jezdni, która jest o uskoku wynoszącym ponad 30 centymetrów, trzeba zabezpieczyć barierami.

Obszary dla pieszych muszą być oznaczone w taki sposób, który wskaże im bezpieczne kierunki ruchu. Takie strefy powinny posiadać również różnego rodzaju zabezpieczenia, na przykład zapory podwójne.

Dobrej jakości bariery drogowe z sklepznagar.pl. Tam można je zakupić. W asortymencie między innymi bariera na drogę, słupki łańcuchowe.

Oczywiście wymienione zostały tylko niektóre z wymogów, których jest o wiele więcej. Te, które są bardziej szczegółowe stosujemy w zależności od konieczności, czyli prac, które planujemy oraz przygotowanych dla nich schematach dotyczących organizacji drogowego ruchu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here